mandag 22. september 2008

Herlige høst!


O herlige høst! Jeg og min kjære var ute på en deilig gåtur i går ettermiddag med hvert vårt kamera på brystet, og det var så utrolig herlige farger overalt! Jeg elsker at det er frisk og deilig luft om morgenen når jeg drar på jobb, jeg elsker å tulle meg inn i lag på lag med deilige strikkeplagg, og jeg elsker å kose meg foran peisen på deilig kjølige høstkvelder. *sukk*


Her er vi ute på en deilig, frisk høsttur! :)

Jeg har strikket en god del siden sist også, og her er en liten titt på et par ferdigstilte ting! Øverst er et deilig sjal/skjerf som jeg egentlig strikket nesten ferdig i vår, men som ikke ble ferdig før nå. Det er utrolig deilig å slenge dette rundt seg når jeg sitter foran PCen og småfryser på jobb. *mmm* Nederst er det bilde av Jacques Cousteau luen som jeg strikket til min kjære. Han er fan av Cousteau, så jeg bare MÅTTE strikke denne luen når jeg kom over oppskriften på Ravelry. Den røde lua er signaturen til den kjente marinbiologen, for de som ikke skulle kjenne til ham. :)




Helt til slutt må jeg bare takke for awardsene jeg har fått siden sist fra Merete, Garden Angel og Rose.


Det er utrolig moro å få awardsene dere gir meg! Det inspirerer meg kjempemasse!! Tusen takk!! :) Jeg skal gi awardsene videre også, men det blir ikke før i neste innlegg!

På nattbordet nå: Jeg har faktisk ikke noe særlig på nattbordet nå!!! Det er vel nesten første gang det har skjedd på mange år, men sånn er det nå en gang... Men i morgen skal jeg låne meg Selma Lønning Aarøs siste bok. Den gleder jeg meg til! Den siste boken jeg leste var Plenty - eating locally on the 100 mile diet av Alisa Smith og J. B. Mackinnon. Det var en slags skildring av det året paret bestemte seg for kun å spise mat produsert innenfor en 100 mile radius fra sitt hjem. I tillegg til å være om et interessant tema, er boken også utrolig godt skrevet, og jeg lo godt mange ganger!! Denne anbefales!!


15 kommentarer:

Anne Bente sa...

såååå skønne billeder, ja høstens farve er så skøn, og sikke flotte ting du strikker,
ha en rigtig god dag.

Anonym sa...

Høsten har absolutt sin sjarm, og det å få brukt strikkeplaggene sine er del av den. Lua ble flott! Ønsker deg en god høst videre.

Anonym sa...

Høsten er definitivt den årstiden med de vakreste fargene!

Synes du tar gode bilder, må studere dem litt nærmere. Du får så godt fram teksturen på strikkeplaggene dine. Ser og lærer! (og ønsker meg nytt og bedre kamera...)

TINA sa...

Hei!
Jeg har noe til deg jeg også! Inne på blogen min... :)

Helene sa...

Kjempefine bilder som vanlig :):)
De tingene du strikker ser skikkelig proffe ut!

(Du hadde forresten rett, det er det mønsterarket jeg fikk av deg for en tid tilbake)

Anonym sa...

Så flott det sjalet var, fin farge :) Er så flink atte du :)

GundaM sa...

Vakre bilder fra deg og av deg;0)

Og nå har endelig jeg noe på nattbordet, Alkymisten... jeg vet ikke helt, men tar kapittel for kapittel føler jeg har hørt det før...?

ha en flott helg med din venn;)

Klem

Daria sa...

FLINKE DEG,SKULLE ØNSKE AT VI 2 HADDE BODD I NÆRHETEN AV HVERANDRE SLIK AT VI KUNNE MØTTES OG STRIKKE OG DRIKKE MASSE GOD TE OGSÅ KUNNE DU HA LÆRT MEG ALLE DE FINE TINGENR SOM DU KAN:)

Merete sa...

Åh... høsten er bare best!!! Vakre farger, klar luft og fyring på peisen:) Flotte strikkeplagg!!!

tovetyll sa...

åå så deilig, jeg elsker også høsten, og alle fargene, og den varme kakaoen og de lange sjerfene**sukk** utenfor hos meg er alle trærne knall gule, men nå er det skikkelig stormvind og alle faller av...håper de varer ut oktober:)

GundaM sa...

Jøsses, her er det ikke skjedd masse siden sist...Eller kanskje det har det...?

Håper det er bra med deg- og ja høsten er en travel tid. Synd en ikke er forberedt på det fra år til år...Hos meg er det alderen;=)

Klem fra nord trøndelag>>>>>>>>>>

Noralill sa...

Så fine ting du strikkar! Hua vart kjempefin!

Ha ein fin dag vidare!

Anonym sa...

Flotte høstfarger, herlig årstid. Lua er stilig, den må jeg også lage. Takk for link.

Synnøve sa...

Så fine høstbilder! Herlige farger ute nå ja, jeg var på en lengre tur i marka i går, og det merkes i både rumpe og lår for å si det slik, hihi... Er også glad i høsten slik du beskriver det :) Morsomt med Cousteau-lue også, den var jo kjempeflott! Ha en fin uke :) Synnøve

ninabakke sa...

Så fine bilder :)

Ta deg gjerne turen innom
www.fotoverden.blogspot.com

Mvh Nina