tirsdag 9. desember 2008

Adventsstaken min! :)

Jeg klarer liksom aldri å finne en adventsstake som er ordentlig "Tea", så i år bestemte jeg meg for å ordne meg en med litt ting herfra og derfra. Jeg ble skikkelig fornøyd med adventsbrettet mitt! :)


Jeg har brukt et sinkbrett som jeg har lagt sølvfargete glasskuler og halvstore "diamanter" oppi. De to englene i midten er fra Kremmerhuset, og de fikk jeg i bursdagsgave av en god venninne - M. :)

Siden sist har jeg blitt tagget av HH, og må derfor avsløre 6 (u)interessante ting om meg selv.

1. Jeg er skikkelig Gilmore Girls fan. :)
2. Katten vår heter Bjørnson, men hverken jeg eller min elskede liker egentlig Bjørnstjerne Bjørnsons bøker... :P Men vi likte jo navnet hans ihvertfall!
3. Jeg ELSKER te.
4. Jeg drømmer om å bo på den engelske landsbygda eller i London i noen måneder. :)
5. Jeg hater postkassestativet vårt, men siden naboen har laget det helt selv har jeg ikke hjerte til å bytte det ut...
6. Jeg elsker å handle interiørting brukt, og drømmer om å innrede et helt hus med second hand møbler som jeg har pusset opp! :)

Nå har vel snart alle hatt denne utfordringen, så jeg lar den stoppe hos meg! :)

På nattbordet nå: Jeg ble faktisk ferdig med en bok i går kveld/natt og det var Forundringspakken og Lagertha Rasebasse av Anne-Cath. Vestly. Jeg har også lest Ellen Andrea og mormor av samme forfatter, og eeeeeelsket begge to. Jeg skal hive meg i kast med tredje bok om Ellen Andrea i kveld, og jeg må bare si at jeg nyter hvert nostalgiske minutt jeg bruker på den. :)

Ha en strålende fin adventsuke - vær kreativ og nyt livet! :)

~~~~

I've been searching for the perfect christmas light decoration for some years now, and I never seem to find anyone that's just right... So this year I put together one myself, with little bits and bobs from here and there. And I'm really happy with the result!! :D It's just perfect in our living room!

Have a great week - be creative and enjoy life! :)

6 kommentarer:

litenIda sa...

Så fin adventsstaken din er! Julekulene var nydelige! Og de englene er sååå søte, har ønsket meg noen sånne selv!

Vet du, etter at du begynte å lese disse gode, gamle barnebøkene, har jeg fått ordentlig lyst til å gjøre det samme selv. Har bestemt meg for å ta med meg diverse klassikere nedover igjen etter jul, har mange bøker i bokhyllen hjemme hos familien!

Anne Bente sa...

åhhhh, så skøn adventsdekoration du der har, rigtig hyggeligt.

Merete sa...

Så herlig adventstake!!

Helene sa...

Kjempefin adventsstake, Tea!!

Daria sa...

det er så mye finere med en selvlaget stake enn en som er kjøpa det har jeg i år også og angrer ikke et sek. på å ha laget den

Nora sa...

Jeg er litt redd for å kjøpe gamle ting jeg..tilfelle det spøker i dem... *pysete og overtroisk* Adventsstaken din var nydelig! Hvor har du fått tak i det fine fatet?