mandag 1. desember 2008

Advent!

Det er den tiden på året igjen - den herligste tiden på året - ADVENT! :) Snart er det jul, men i 23 herlige dager før det skal jeg kose meg med juleforberedelser - jeg skal lage konfekt, pakke inn gaver, skrive julekort, ha juleverksted, vaske og pynte, og koooose meg med gløgg i selskap med min elskede! :) Heeeerrrrlig! I dag åpnet jeg den første luken i Ole Brumm-julekalenderen min, og jammen var det ikke en sjokolade-Ole Brumm som åpenbarte seg. Nam nam nam... :)

Forrige helg toget jeg og min kjære nedover til Stokke, og jeg koste meg på juleverksted med Helene og hennes familie og venner. :) Det var kjempekoselig, og jeg fikk strikket en julestrømpe til pusekatten min. :) Her er et par bilder av førjulskosen!!


Denne helgen har jeg også drevet med førjulssysler. Vi har bl.a. vært en tur i skogen og hentet to juletrær som vi skal ha i hagen, pluss en stoooor haug med granbar som også skal være julepynt på huset vårt! :) Vent i spenning på bilder!! Her sleper Marius med seg de fiiine trærne hjemover (gården i bakgrunnen er forresten mitt barndomshjem!)!


Jeg har også trukket (med god hjelp av min kjære) en vinner av adventsoverraskelsen jeg annonserte i forrige blogginnlegg. Og den heldige vinner er: Helene!! :) Jeg sender i vei en overraskelse i posten til deg før jul! :)

På nattbordet nå: Jeg har en stund lest bloggen The amazing adventures of DietGirl og jeg koser meg når jeg leser den. Bloggens forfatter, Shauna, har begått det mesterverk å ha gått ned ca. 60 kg i vekt, og hun skriver fantastisk morsomt om det. Via bloggen hennes kom jeg over en bok hun har utgitt Shaunas utrolige forvandling. Jeg er nå halvveis i boken, og skulle ønske den var myyye tykkere enn den er. En utrolig morsom bok!! :D Anbefales!

Til GundaM: Jeg har hatt et par Hobæk Haff-bøker i bokhylla en stund uten å ha åpnet dem en gang, men det skal jeg gjøre nå. Takk for tipset! :)

Ha en strålende fin begynnelse på advent alle sammen! Kos dere med juleforberedelser og slapp av så godt dere kan! :)

~~~~

Finally - it's december and I've started the countdown till christmas!! This morning I opened the first window in my Winnie the Pooh adventcalendar, and I ate a chocolate Winnie the Pooh with my breakfast! Yummy!! :) Last weekend we took the train down to our friends in Stokke, Helene og C, for some pre-christmas fun! :) A bunch of creative girls spent the evening knitting, scrapbooking, baking and chatting! Soooo much fun! :) I brought my knitting needles and made my cat a new christmas stocking. :) Lucky kitty.

This weekend also saw it's share of christmas preparations. We found christmas trees for our garden, and brought home a huge bunch of spruce branches that I've made something very christmassy out of! I'll post some pictures later this week! :)

Have a great dec 1st! :) Count down till christmas with cosy christmas preparations - be creative, have fun and wind down! :)

10 kommentarer:

Garden Angel sa...

Heeei!
Ja det er viktig å kose seg litt i adventstiden;)
Høres ut som dere er flinke til det:)
Ha en fortsatt fin førjulstid Tea!
God klem fra meg(",)

Noralill sa...

Så koseleg med juleverkstad! Kos deg med kalender...kanskje eg må skaffe meg ein eg òg...

Helene sa...

Ååå, så koselige bilder :) Må bare dra på smilebåndet av Marius med juletrærne ;D Ser forresten idyllisk ut på gården deres.

Så artig at jeg ble trukket ut, nå gleder jeg meg altså :)

Og ja, jeg venter i spenning på bilder av alle juleprosjektene dine!

hh sa...

Fine bilder, Tea! Og du ser så godt ut for tida! Har glemt å si det til deg, men dette bildet sier jo alt!

PS! Ligger en utfordring til deg på bloggen min!

Merete sa...

Å hente juletre et en hyggelig ting å gjøre:) Ser ut som om du allerede koser deg stort i adventstida - fortsett med det :)

For det snør, det snør i bygda vår...

Anonym sa...

Adventstid er tenne lys og bare kose seg her også. Er litt tufs i formen nå i dag og i går, og lekser og skole krever sitt. Men til lørdag skal vi til Oslo og bl.a Ikea, så da tenker jeg at julestemninga kommer.
Koselig med juleverksted, jeg skal på bakedag til svigermor på fredag ettermiddag. Det gleder jeg meg til :)
Da skal vi bake, drikke litt vin og jabbe mens vi holder på. Det er alltid veldig koselig!

God uke fra meg :)

TINA sa...

Hei!
Ligger en award til deg inne på bloggen min ;)

ninabakke sa...

kjempe koselig med juleverkted da :D
Flotte bilder!

Dans på roser... sa...

Heia!
Jeg kommer til bloggen din via ravelry.
Har ikke vært innom Ravelry på "år og dag...".
Til min store overraskelse, var jeg invitert til en ny gruppe, og strikkecafe og greier!
SÅ utrolig bra!
Jeg har savna det her, en trivelig strikkecafè! Jeg skal prøve å få det til den 11. Det er litt mye som skjer med juleavslutninger +++ men jeg prøver å få det til.
Hvor finner jeg den cafèen?

Nora sa...

Glad advent til deg! Nå er det snaaart jul :D