fredag 17. juli 2009

Knitting weather

Folk flest ville nok kalle været vi har hatt de siste ukene for dårlig sommervær, men det er jeg veldig uenig i! Regn er virkelig det aller beste været å strikke, hekle, scrappe, og sy i! :) Jeg har heklet mormorruter som om det stod om livet, og har nå 26 av 70 liggende klare! :)

We've been having what most people would call lousy summerweather here the past few weeks, but I strongly disagree as rain is the very best weather for knitting, scrapbooking, crocheting, and sewing! ;) I've been crocheting granny squares as if my life was dependant on it - I've currently got 36 squares, and I need 70. :)



Dette tykke, deilige skjerfet heklet jeg faktisk for et par uker siden. Jeg laget det til min kjære, som eeeelsker 70-tallsfarger! :) Jeg fant oppskriften på Ravelry - det heter 200, er laget av John Brinegar, og du finner det gratis på bloggen Yarn Ball Boogie. :) Superraskt prosjekt!

I crocheted this scarf a few weeks ago. Its for my boyfriend who loves 70s colors! :) I found the pattern on Ravelry - it's called 200, is by John Brinegar, and you can find it for free at Yarn Ball Boogie! :) Superquick to crochet!


Se hva jeg fikk i posten i går!! Det er det mest fantastiske tynne garnet jeg noen sinne har sett eller kjent på. 70% babyalpakka, 20% silke og 10% kasjmir. *looooove* Jeg kjøpte det fra Tricoterie Etsy. Fargen er også en av de rikeste grønnfargene jeg har sett!

Look what I got in the mail yesterday!! It's the most wonderful lace-weight yarn I've ever laid my eyes and hands on. 70% baby alpaca, 20% silk and 10% cashmere. *looove* I bought it from Tricoterie on Etsy. The color is one of the richest greens I've ever seen!

BTW - garnet heter Forks etter byen hvor det meste av handlingen i Twilight-bøkene finner sted. Det er ikke lov å mobbe meg for dette! Jeg er klar over at jeg er en nerd! (Jeg kunne jo sagt at det var helt tilfeldig, men hvem hadde vel trodd meg?) :P *fnis*

BTW - the yarn is called Forks after the town from the Twilight-books. You are not allowed to make fun of me because of this. I know I'm a nerd! (I could have claimed this to be a coincidence, but who would believe me really?) :P *giggle*

4 kommentarer:

Line sa...

Hihi, det er kult å være nerd!! ;) Hva skal du bruke det grønne garnet til? Det så jo helt fantastisk ut!

Tea Kristin sa...

Line: Nerder ruler verden!! :) Jeg tenkte på et sjal, men har ikke helt bestemt meg enda. :)

Helene sa...

For en fantastisk grønnfarge - den var helt nydelig!

Jeg vil forøvrig påstå at du er en nerd med meget godt utviklet sosiale antenner - altså ingenting å frykte ;) Allikevel må vi nok mobbe deg LITT, ja.

tgilberg sa...

Hei! Hvordan i alle dager lager du slike mormorruter? :)
Kan du ikke lage en forklaring på det? Det var jo kjempetøft!

Idag har jeg også bestilt noe fra http://abeautifulmess.typepad.com/ Så mye fantastisk fint! :D