torsdag 10. november 2011

Enda mer fint garn

Det nyeste garnet i beholdningen - nydelig, nydelig, nydelige håndspunnet og håndfarget garn fra Valentine Arts på Etsy. Bildet er også lånt derfra, siden nøstet dessverre ikke har nådd fram til min postkasse helt enda.

I disse deilige kose-seg-inne, det-er-høst-og-tid-for-ull-tider har strikkepinnene nærmest grodd fast i hendene mine. Jeg strikker og strikker... og strikker - i alle ledige stunder (les: etter at lillemor har lagt seg hver kveld). Jeg skulle så gjerne vist fram alt jeg har strikket i det siste, men det er julehemmeligheter! Men - good things come to those who wait. I romjula kanskje?

Jeg har et par ting å vise frem i løpet av en dag eller to - en nøstebarndress er øyeblikkelig ferdig, og et par andre hemmeligheter er klare for sine ti minutter med berømmelse over helgen.

Vil du forresten vite hva jeg ofte ser på mens jeg strikker? Kunstnermannen er skeptisk til konseptet (ikke at det spiller ingen rolle, for jeg ser bare på når han har rømt stua), men jeg elskerelskerelsker det. Vodcaster! The expectant knitter er favoritten for tiden. Hun er ikke lenger expectant, men jeg begynte med vodcast #1 og har ikke kommet meg til lille Rolands ankomst enda. Heldigvis. For da har jeg masse hyggelig strikkeselskap å se fram til!

Kos deg med denne høstdagen - stopp opp og nyt sesongen, ta med deg et kamera og fotografer bakken du går på - og last ned en koselig podcast du kan høre på mens du går.

Ingen kommentarer: