tirsdag 10. januar 2012

Blanke ark og fargestifter

Pretty

Det er deilig å se tilbake på 2011, og tenke over alt det fine som har skjedd.  Det blir veldig tydelig at det har gått ett år når man har en liten frøken som vokser og lærer seg nye ting omtrent på daglig basis. Ofte kan det virke som om året bare har gått uten at verden har beveget seg noe særlig, men i år er det bare å ta en titt på Elinemor og så rote litt i hukommelsen for å huske hvor liten hun var til jul i fjor. Da kan man ikke unngå å skjønne at tiden faktisk har gått - i år også.

I år gikk adventstiden unna i en fei med mye kos, kreativitet, venner og familie, samt et par runder med feber og hoste, en bitteliten tur på legevakta med falsk krupp, og rydding og ordning i et hus som ikke har vært på stell siden i sommer en gang (mer om det ved en senere anledning). Julaften feiret vi med familie, og dagen var like stas for liten som for stor. Lillemor pakket opp og delte ut gaver, men da dukkevogna ble pakket opp var det kun den som var interessant. Søtnos.

Romjula har vært uvanlig rolig og stille. Jeg ser alltid for meg deilige, late dager i romjula, og det blir sjelden slik jeg hadde tenkt. Man går fra selskap til selskap og trekker i finstasen omtrent hver dag. Men dette året har det, av forskjellige grunner, vært mindre selskaper og mer hjemmekos. Misforstå meg rett - selskaper er stas og vi koser oss når vi er med familie og venner - men det er sannelig deilig å slappe av hjemme også!

Nå har vi også feiret nyttårsaften. I år feiret vi med gode venner, og det ble en koselig og avslappende kveld. Nyttårsforsettene er nedskrevet (jeg ELSKER nyttårsforsetter - ikke at jeg husker hva jeg skrev i fjor, men det er da heller ikke poenget), noen fine planer er lagt for det kommende året, og vi kan se fram til masse moro med lillemor. Et helt år til neste jul - mon tro hvor mye hun kan ha lært seg til da?

Forøvrig er min lille juleminibloggpause over. Strikkepinnene går varme, lillemors rom er nesten helt ferdig innredet, og jeg har begynt å lese mer igjen, så jeg har masse jeg har lyst til å dele! Ha en finfin ny uke alle sammen!

2 kommentarer:

Merete sa...

Godt nytt år!! Vi må finne på noe igjen snart:)

Lykkelinn sa...

Godt nytt år! Det var enfin oppsummering av julehefter, og så deilig det er medblanke ark i det nye året! Gleder meg til å følge dere og lille E ( samme kallenavn som vår lille E!) i 2012!