fredag 2. januar 2009

Et helt nytt år!! ~~~ A brand new year!!


Denne nydelig akttegningen er det selvfølgelig min elskede som har laget! :) / This lovely drawing is of course created by this guy! :)

Jeg simpelthen elsker de første dagene av et nytt år! Jeg er et skikkelig listemenneske, og det er ikke noe som gleder mitt store bibliotekarhjerte mer enn å planlegge ting jeg vil gjøre i året som kommer!! :) Det er sjelden jeg faktisk skriver ned nyttårsforsettene og -målene mine, men jeg har de klart for meg oppe i hodet (ihvertfall en stund). :)

Så her er noen av tingene jeg håper 2009 vil bringe:
- En London-tur! Gud som jeg elsker den byen!! (Og det er sååå lenge siden sist vi var der....)
- Masse interiørmoro! Jeg har vært fan av den helt hvite stilen lenge, og har hatt mye hvitt, lin og svart i huset fram til nå. :) Jeg har ikke tenkt å gjøre noen store forandringer, men jeg kan love deg at det blir mer farger hjemme hos oss denne våren!! Men fortsatt med hvit og mørkegrå base selvfølgelig!! ;)
- Flere kreative helger og kvelder med gode venner! Kreative helger med Helene og familien! Hobbyverksteder med gode venner! Scrappetreff med fantastiske mennesker! Strikkekaféer med verdens koseligste strikkegjeng! *sukk*
- Masse gode leseopplevelser! Dette året skal jeg lese ENDA mer enn i 2008!!!
- Masse gode filmopplevelser! Jeg skal kanskje ikke se mer på film enn i 2008, men ihvertfall like mye!
- Mer blogging! Jeg elsker å dokumentere hverdagen min her på bloggen, og jeg SKAL bli flinkere til å vise dere enda mer av det jeg driver med! :)
- Et ryddigere hjem! Jeg er kanskje litt for pirkete av meg, men i år skal jeg jammen bli enda ryddigere... Jeg er aller mest kreativ når det ikke er noe rot som distraherer meg! :)
- Bruktkupp! Jeg ELSKER å handle møbler og stæsj brukt, og håper alle nye møbler som kommer i hus dette året er bruktkupp!!!
- Mer tid med symaskinen! Jeg ser hele tiden SÅ utrolig mye fint som folk syr selv, og jeg merker at jeg har KJEMPELYST til å bli flinkere til å sy jeg også!! :) (Vi må ha noen syhelger utover våren Helene!!! )
- Og så er det ihvertfall tusen ting til jeg har lyst til å bruke tiden min på (hvis ikke mer)!

Sånn alt i alt så er det vel å bruke mer tid på kreative sysler som er hovedmålet og ønsket mitt dette året! :) I tillegg til å ha masse deilig tid med kjæreste, familie og gode venner! :)

Har dere også mål og ønsker for 2009? Jeg er forresten ute etter interiørinspirasjon og blir SÅ glad om dere legger noen lenker i kommentarene deres!! :D

~~~~

I just love the first days of a new year! I'm definitely a list-person, and my big librarianheart loves planning all the things I'll do and create in the year to come!! I rarely write my new years wishes and plans down on paper, but I keep them safely stored in my head (at least for a while...)! :)

Here are some of the things I hope the new year will bring:
- A trip to London! I simply love that town, and haven't been there for ages!!!
- Lots of interior decorating fun!! I've been a fan of white white white for a while now (with some dashes of charcoal grey here and there), and, while I still love that look, I will definitely add tons of colorsplashes this spring!! I'll keep the white and grey base though...
- More creative weekends and nights with good friends! Creative weekends with Helene and her family! Hobbynights with good friends! Crops with amazingly creative ladies! Café knitting with my very favourite group of knitters! *sigh*
- Tons of great reading experiences! I'll read even more than I did in 2008!
- Tons of great movie experiences! I probably won't see more movies than I did in 2008, but I definitely won't see less!!
- More blogging! I love documenting my everday life in here, and I'll be better at it next year! There are so many things I should show you that just never makes it to the blog! Take more pictures!!!
- A tidier home! I might be a bit obsessed about this as it is, but I'll think about it even more in the year to come! It's just so much easier to sit down and be creative if my surroundings are nice and tidy!!
- Thrifting! I LOVE thrifting, and I hope that every furniture we buy in the year to come is thrifted!
- Getting to know my sewing machine a bit better! There are so many things out there that I want to sew, and this year I'll get better at it!!
- And probably a thousand more things (or even more)...

All in all it looks like my main goal for 2009 is to spend more time being creative!! And of course to spend many hours with mye boyfriend, my family and good friends! :)

What are your goals and wishes for 2009??? I'm also looking for inspiring blogs on interior decorating so please please plase leave me some links in your comments!! :D :D :D

13 kommentarer:

Nora sa...

Godt nyttår!! Jeg har også planer om en London-tur i 2009:) Blir shoppetur med mamma og lillesøster, hurra. Og jeg skal også lese masse fine bøker:D

Merete sa...

Gott nytt år, Tea! Du har planene i orden ser jeg:) Det hadda jeg en gang også, men har blitt sløvere med åra gitt. Men jeg SKAL lese flere bøker i år altså - er sååå mamge jeg ikke har fått lest. Er bare det at tida ikke strekker helt til...

Lykke til med alle planene!!

Noralill sa...

Godt nytt år til deg! Eg er absolutt eit liste-menneske òg...men lister over kva eg skal gjere skriv eg berre når eg MÅ...Men blir spennande å sjå om nokre av ynskjene dine for det nye året kjem på plass...

Ei riktig god helg til deg!

hh sa...

Godt nytt år! Håper du når noen av målene dine, kjenner jeg deg rett, så er det ikke noe problem! Jeg følger spent med, vet du!
Klem :)

Daria sa...

godt nytt år!!!og takk for det gamle.

Merete sa...

Ligger 2 awards til deg i bloggen min :)

Ha ei flott uke:)

Dans på roser... sa...

Hei Tea!
Så fint det er med prikker på bloggen din.
Jeg benytter anledningen til å spørre hvordan du får til å legge inn slike bakgrunner. jeg har leita litt rundt, men finner det ikke ut, skjønner du. Fint om jeg fikk høre...

Må bare si 1000 takk for koselige hilsener på bloggen min de siste dagene. Varmer.
Og ja, jeg har tenkt å dukke opp på strikkecafe i morgen. gleder meg til en caffe latte, hekletøy og litt skravvel. Blir koselig å treffe deg igjen.

Klem.

Cowgirl sa...

Godt Nytår Tea, så håber jeg at alle dine ønsker for det nye år må gå i opfyldelse - især London turen - jeg længes også efter London og Millies Cookies. Glæder mig til at følge din blog i det nye år og se hvor kreativ du er og se dine fantastiske stemningsbilleder. Knus fra Danmark

Else sa...

Kosa meg veldig på strikkekafe. Tusen takk for at du arrangerer de. Mitt studentliv er ganske isolert, så det var godt å få være litt sosial med folk som prate og har felles interessa.

Kjempeflott blogg du har, masse fin strikking og planter.

Dans på roser... sa...

Hei Tea!

Takk for i går. =)
Trivelig, altså.
Jeg skravvla i meste laget, men men... det går litt opp og ned med sånt. I går var jeg nok skikkelig i siget.....Neste gang er jeg rolig pusekatt;)

Måtte bare takke deg for inspirasjon til det sjalet. Jeg er i gang allerede nå. Hadde et par nøster lilla Chiri liggende. Det blir nydelig! =) takk og takk skal du ha for at du delte!

Vi ses, Kathrin.

Dans på roser... sa...

Og så en liten ting til: bloggtreffet er flyttet en halvtime fram. Dette p.g.a lørdagstrafikken. Altså 11.30

Gleder meg.

Helene sa...

Så artige prikker du har fått på bloggen din, Tea :D Og KJEMPEFIN tegning fra Marius, som alltid!

Synes du har fått deg en lang og fin liste for det nye året, og jeg er selvfølgelig ekstra fornøyd når jeg finner meg selv på den ;D
Vi vil vedig gjerne ha besøk av dere, og så hadde det vært morsomt med et lite scrappetreff også!

Anonym sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen i bloggen min!

Jeg elsker også starten av et år. Mange ubrukte blad og nye muligheter.

Ha ei flott helg!