onsdag 15. april 2009

Jeg nyter april ~~ Enjoying April

Could you ask for more?

Påsken er over og det har vært überdeilig med ferie! Vi har hatt besøk av Helene og hennes lille familie, og småtrollet Andreas sjarmerte oss fullstendig i senk. *sukk* Vi scrappet, skravla og fikk slappet ordentlig av - deilig!

Easter has passed and the holiday was great! Helene and her little family came to visit us - we scrapped, chatted and relaxed - lovely!

Jeg og min kjære gikk en tur med kamera på slep for ikke så lenge siden, og jeg tok noen bilder jeg synes ble riktig så fine. :) Det er sååå deilig å gå tur for tiden - ingen snø å vasse gjennom, ingen tykke boblejakker, og småsko på beina!

My boyfriend and I went for a walk with our cameras in tow a little while ago, and I actually really like a couple of the pictures I took. :) I really love taking walks these days - no snow to plow through, no big jackets, and summer shoes on our feet!


For en stund siden heklet jeg en badematte som jeg i utgangspunktet ble veldig fornøyd med - med unntak av en ting: innfargingen av garnet var litt forskjellig på noen av nøstene og dermed fikk matta noen stusselige, litt blekere, brede striper som ikke akkurat var flatterende. Jeg har innsett at jeg ikke kommer til å farge den med det første, så nå starter jeg heller på en ny matte. I går rev jeg et gammelt dynetrekk i strimler, og jeg har store planer om å bruke disse strimlene til å hekle den nye badematta. Dynetrekket var hvitt og eplegrønt, så jeg tror resultatet skal bli bra! Gleder meg til å sette i gang med heklenål 10 senere i dag!!

I crocheted a bath mat a while back, that didnæt turn out quite as I had hoped. The skeins of yarn had a teeny, tiny color difference and the stripey result was less than great. I've finally realised that I probably won't get around to dyeing the bath mat any time soon, so yesterday I started on a new one. I ripped an old duvet cover into strips and am planning to start crocheting with it later today! Can't wait to get started!!!

Jeg har lest et par bøker i påsken også, men jeg tror jeg venter med å fortelle om den til en annen gang! :) Nyyyt aprildagene!

I've read a couple of books during my holiday as well, but I think I'll share that in another post. :) Enjoy these wonderful April-days!

3 kommentarer:

C-mor sa...

Påskeferie er jammen en bra ting!!! Gleder meg til å se badematta di, den hørtes morsom ut!

Helene sa...

Fiiiine bilder!
Takk for noen koselige påskedager :o)

formigrafisk sa...

Hei!
Hyggelige timer på Poesi!
Kanskje dukker jeg opp med hekling på strikkekafé!
Måå få se den badematta du hadde begynt på!
Plutselig treffes vi på!