fredag 20. august 2010

4 enkle mål

Jeg fant denne fine utfordringen på bloggen til Elsie Flannigan (superkreativ dame som jeg absolutt anbefaler en titt innom nå og da). Utfordringen går ut på å sette seg 4 enkle mål som man skal gjennomføre før nyttår. Det er et poeng at målene skal være enkle og oppnåelige, men at det kanskje hadde vært ting du ikke hadde fått gjort om du ikke satte litt ekstra fokus på dem. Og så skal det være ting som gjør deg glad og gjør hverdagen litt festligere! Jeg liiiiiker tanken og hiver meg på.

1. Jeg skal nyte naturen rundt meg mer - en tur i skogen minst en gang hver måned. Jeg elsker å gå tur i skogen, snuse inn lukten av høstregn, ta bilder av føttene mine på skogsstier, og, ikke minst, å komme hjem til godsofaen og strikketøyet god og sliten etterpå. :) Jeg har ingen anelse hvordan det blir å oppfylle dette målet etter at den lille babyen vår har kommet til verden, men med diverse bæreinnretninger innkjøpt og ferdigsydd burde det vel være gjennomførbart??

2. Jeg skal lære å lage meg deilige kafédrikker hjemme. Dere som kjenner meg vet at jeg er over middels glad i å gå på kafé, og jeg krysser selvfølgelig fingrene for en liten baby som gjerne blir med. Men uansett har jeg lyst til å lære å lage meg flere deilige kafédrikker på mitt eget kjøkken. Foreløpig lager jeg en nammelig kaffe latte (den er virkelig like god som den jeg får på kafé), og jeg tror islatte må bli neste prosjekt.

3. Jeg skal tenne levende lys hver kveld. Dette har jeg egentlig vært veldig flink til hvert år, men jeg må ha en liten tilvenningsperiode hver høst for å komme inn i rutinen igjen. Det er såååå koselig!

4. Jeg skal bake oftere. Jeg er ingen stor fan av å lage mat, men koser meg med å bake. Dessverre blir det alt for sjeldent til at jeg gjør det. Jeg drømmer om hjemmebakte brød og rundstykker til frokost og kvelds, og hjemmebakte søtsaker i stedet for lørdagsgodt.

En kjapp gjennomgang av målene mine avslører muligens at jeg gleder meg til høsten. ;)

4 kommentarer:

C-mor sa...

Hei, jeg er helt overbevist over at du når målene dine nå som du skal være hjemme med en liten. Trilletur kan man fint ta på en oppkjørt skogsvei, og trille gjør man jo nesten hver dag. Øve på kaffe er jeg helt sikker på at du får tid til, levende lys er som du sier noe man må venne seg til litt om høsten.Men bakinng - jeg bakte hele tiden da jeg var hjemme med jentene våre, ikke så sunt alltid men kjekt å ha når det stakk noen innom. Og mannen min ble veldig glad. Bakingen er noe av det jeg savner nå som dagene er så travle igjen. Kos deg:)

Tea Kristin sa...

Godt å høre at du har troen på målene mine. ;) Jeg gleder meg skikkelig til å være hjemme med vesla vår når hun kommer - håper på en laaang høst så vi får gått masse fine turer!!!

Nora sa...

kjempefine mål:) jeg har også tenkt til å bake mer, har fått kjøkkenmaskin så nå kan jeg bake fra bunnen av hurra :)

Tea Kristin sa...

Om et års tid kommer vi til å trille rundt fordi vi har spist så masse deilig hjemmebakst!! *hehe*