onsdag 25. august 2010

Barneromsinpirasjon


Sammen med ankomsten av høstfølelsen har nedtellingen til termin for alvor begynt - under fem uker igjen. Nå er det ikke lenge til vi får møte det lille nurket vårt (som jeg mistenker at ikke er så lite lenger, for hun tar ihvertfall opp plassen til både lunger og magesekk hos meg)! Formen er heldigvis fortsatt veldig bra og jeg koser meg stort med å være gravid! Når det er sagt - det begynner definitivt å bli vanskeligere å få på seg sko, snu seg om natten, plukke opp ting fra gulvet og å gå opp en trapp uten å pese som en hund etterpå. ;)

Vi er fortsatt ikke helt i land når det kommer til innredning av barnerom, men godt på vei - det er vi! Vi har pusset opp gamle møbler - både arvede skatter (bl.a. vuggen kunstnermannens pappa lagde til ham når han kom til verden) og loppisfunn -, falt for og handlet både bøker og leker (bl.a. Brio giraff trekkeleken på bildet over) som nok bare blir brukt som pynt en god stund, og vi (les: jeg) har surfet mye på nett og funnet en hel rekke herligheter som jeg gjerne skulle pyntet opp rommet med. Hvor lekre er f.eks. ikke de herlige sopp-dekalene på bildet helt øverst??? Stoffklistremerker som kan klistres på veggen, og i tillegg enkelt kan pilles av og flyttes - det går vel ikke an å ikke like det?



Jeg venter også spent på at Blafre skal lansere tekstilkolleksjonen sin i høst - et sengesett i et av disse fiiiine retrostoffene hadde ikke vært så dumt.


Og inne på Blafre-bloggen leste jeg et innlegg om kreative Tipsy Tessie som bl.a. har blogget bilder fra sønnens rom. *inspirert* De hyllene var forresten innmari fine - noen som vet hvor man kan få tak i lignende?

7 kommentarer:

Daria sa...

åh så herlige farger:)kos deg i vente tiden:)

Helene sa...

Ellos har noen tilsvarende hyller faktisk, men de er røde inni. Tror jeg skal kjøpe noen sånne selv :)

Veldig moro med planleggingen av sånne ting - kos deg videre! :)

Merete sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Merete sa...

Åh...det blir nok fint. Du er jo så kreativ atte:) Mye fint å få tak i til barnerommene... Vesla har jo akkurat fått sitt eget rom , og hu er bra stolt. Det går litt i Hello Kitty så klart siden hu har helt dilla. Jeg har satsa på fargesprakende rom siden det er jo farger ungene er glad i :)

GSHS sa...

Jeg tenker det er en liten jente som får et nydelig barnerom!

Sprell har disse hyllene:

http://www.sprell.no/index.asp?side=produkt&cid=393&sok=0&snr=0&fa=0&fk=0&fp=0&fm=0&us=&soktekst=&pid=1592&xurl=www.sprell.no/Interi%F8r%20/Bokhyller-ovale-hvite

(for en link!)

Anne sa...

sebra.dk har lignende hyller (pluss mye annet fint), men jeg tror ikke de er i hvitt.

Lene sa...

Nydelig farger. Skjønner at du koser deg masse med planleggingen.
Kos deg videre. SÅ håper jeg at jeg snart kommer meg på strikkecafe igjen!
Klem