torsdag 20. oktober 2011

Barnehagejente i bestemorstrikk

Our kindergartengirl!

Jeg er mamma til ei barnehagejente! Denne uken har vi hatt tilvenning i barnehagen, og etter litt om og men går det nå riktig så bra. Den lille skøyerungen vår koser seg med å leke med de andre barna. Hun trives på fanget til flere av de voksne på avdelingen - aller helst mens de kikker i en bok. Måltidene går veldig bra, og det går greit å sove. *sukk av lettelse* Så nå får vi se da - om det går greit at mamma sier ha det og drar i morgen.... *hjelp*

Den nydelige tunikaen og luen lillemor har på seg på bildet er det bestemor som har strikket. Den er så myk så myk, og jentete uten å være alt for prinsessesøt. Det kan man ikke annet enn å like. Tusen takk for masse fine strikkeklær bestemor!

Oppskrift: Dale hefte 246, nr. 11
Garn: Dale babyull

PS: Buksa på bildet strikket jeg til Eline før hun ble født, og den har vi brukt fra dag 1 og den passer fortsatt!! Oppskrift fra Nøstebarn-boka.

Bildet av Eline er med i fotokonkurransen hos Øyeblikk.net. Temaet denne uken er Et barn er et lite menneske.

6 kommentarer:

øyeblikk.net sa...

For ei sprudlende, lita jente! - Et bilde man blir glad av. Tusen takk for ditt bidrag i fotokonkurransen. Hilsen Øyeblikkjentene.

Lykkelinn sa...

Åh hellandussen! Hun er bare så skjønn, så sjarmerende og sprudlende blid, jeg kan formerlig høre henne skrattle helt gjennom pcen her hos meg. Tenk, barnehagejente allerede! Og så nydelig genser, veldig flink strikkebestemor!

Fabelaktig sa...

Jeg deltar også i denne konkurransen og måtte selvfølgelig inn og titte på ditt bidrag!

Herlig bilde! Såå søt som rynker på nesa :)

Lykke til i konkurransen.
Fabelaktig hilsen
Maia

Frida  sa...

Helt enkelt FANTASTISKT!!

Lycka till i tävlingen!

Kram Frida

Anonym sa...

Gromme Eline! :)(Jeg prøver meg med blogg igjen, så får vi se...)
Hilsen Mailin

ziarah sa...

Nydelig genser og lue! For ikke å snakke om sjarmtrollet som har på seg klærne :D