søndag 1. mars 2009

Through the viewfinder


Si velkommen til det nyeste kameratilskuddet i vår lille familie - en gammel Kodak Duaflex. :) I dette øyeblikk fungerer den lille skjønnheten som eye candy på ei hylle i stua, men planen er å ta "through-the-viewfinder"-bilder (ttv) med den. Jeg snublet over ttv-teknikken på Flickr, og forelsket meg helt i uttrykket. Her er et par kule eksempler tatt av rustman på Flickr:

Say welcome to the newest cameramember of our little family - an old Kodak Duaflex. :) It's currently only used as eye candy in our living room, but we're planning to take through-the-viewfinder-photos (ttv) with it. I stumbled over the ttv-technique on Flickr, and fell totally in love with the look! Here's a couple of cool ttv's by rustman on Flickr:



Hvordan gjør man det? Her er en tutorial. :) How does it work? Read this tutorial. :)

7 kommentarer:

hummmlan sa...

Det ska bli spännande att se dina ttv-bilder!
:-)

Helene sa...

Skikkelig eye candy, da! Kult.

Merete sa...

Så kult!!! Gleder meg til å se bilder:)

tovetyll sa...

åå gleder meg masse til å se resultater!! ikke misunnelig nå neeei da he he

gleder meg masse til treff, kanskje du kan lære meg noen nye strikketeknikker? jeg kan rett og vrang nå;)

klem*

Charin Adams sa...

Thanks for your sweet comment on my blog! :) :)
And congrats on that sweet camera! ;)

GundaM sa...

Det var et kult kamera ja, ahr ikke sett noe slikt i min butikk...Kanskje kommer den endag ;0)

lenge siden jeg har besøkt deg her nå men skjønner du styrer på ;0)
Kos deg videre med eye candyen din og alt det andre;0)

Klemz

Anonym sa...

Har akkurat pakket ut samme kamera, kjøpt på ebay. Og TTV er skikkelig kult!!!