søndag 27. juni 2010

Say hello to my little friend


Min gode venninne Helene fylte 30 år for ikke mange dagene siden (hurra!), og man må jo finne på en litt ekstra gøy gave når man feirer slike runde tall. Siden Helene både er kreativ og glad i rariteter landet jeg og min kjære på det utrolig sjarmerende, lille kameraet Diana mini!

She's the itsy bitsy teeny weeny little sister of the iconic Diana camera. She shares much of the same DNA as her big sis, gorgeous retro soft photos, vignetting and light leaks. But she's becoming a star in her own right, rocking 35mm film, two picture formats: half frame or retro square, and other unique features. The Diana Mini is just about the cutest thing you have ever seen and so much fun to shoot with! (Kilde)


Diana mini er et lomo-kamera, og er du ikke helt stø på hva lomografi er for noe, kan du finne det ut her.

Anyhoooo - første film er tatt ut og fremkalt (ja, her operer man med god, gammeldags 35 mm film - nostalgi anyone?), og jeg simpelthen elsker denne lille leken av et kamera! Jeg er spesielt fornøyd med den nydelige vignetteringen på bildene


3 kommentarer:

Helene sa...

Oh my - så kult det ble! Særlig det siste bildet var fantastisk.. og himmelen...!

Jeg skal hente mine bilder i morgen, og er litt over middels spent ;) Det er kjempemoro å knipse i hvert fall!

Anonym sa...

hvor kjøpte du kameraet egentlig? :)

Tea Kristin sa...

Si det du - det var på eBay, men akkurat hvilken butikk vet jeg ikke helt dessverre. :)