lørdag 18. september 2010

Småstrikk og fototur på fjellet


Nå som jeg er i permisjon har jeg plutselig veeeldig god tid til å strikke og denne lille vesten tok det meg bare en dag å lage. Det samme gjelder for luen. Oppskriften på vesten er fra Sandnes hefte 0808 og er designet av Lene Holme Samsøe (hun designer så masse fint!!), mens oppskriften på luen er gratis og finnes på Ravelry. Begge deler er strikket i Sandnes Alpakka, og er i str 6 mnd.


Det fine høstværet lokket oss nok en gang ut med kameraene våre, og denne gangen hadde jeg en "ny" linse å teste i tillegg. Jeg har ønsket meg et 50mm fast objektiv til speilreflekskameraet mitt, men det viser seg at det ikke er helt enkelt å få til på Olympus sine kameraer. Gleden var derfor stor da Kunstnermannen (som er kameranerd) kunne finne fram en gammel linse og en adapterring som gir noenlunde samme resultat som drømmelinsen. :) Autofokus er ikke lenger en mulighet når jeg bruker denne linsen, men det skal jeg overleve.


Kunstnermannens store kjærlighet (etter meg og lille babyen) - Leica. :)

Babyen koser seg forøvrig fortsatt i magen, og jeg har ikke rukket å bli skikkelig lei av å være gravid enda (selv om termindatoen kryper stadig nærmere).

2 kommentarer:

Sosa sa...

Hei Tea!
Koslige bilder av skog og mage:) Godt å lese at du har det bra og nyter graviditeten. Kommer til å savne meldinger om strikkekafe - selvom jeg ikke er der (men planlegger stadig å komme...)
Vi sees vel når du har kommet inn i rutinene kanskje? Ønsker deg masse lykke til med fødsel og barseltid!
Klem!

Daria sa...

fine bilder,er det en jente som lurer seg i magen?