onsdag 17. november 2010

Herlige nattasanger

Naturlig nok er det nå barnefilmer, barneklær, barnebøker, og det meste annet med barn foran som er mest spennende å shoppe. Likeså med musikk, og denne uken kjøpte jeg CDen Stjerneteller med Christine Sandtorv. En nydelig CD fullpakket med rare og fine nattasanger for de minste. Sandtorv er en av jentene fra Ephemera, og med seg på denne vakre utgivelsen har hun bl.a. et par småjenter som synger på noen av sangene. Bonus er at det lille heftet med tekster til sangene er sjarmerende illustrert. Jeg er forelsket!

Jeg ble stadig vekk blank i øynene da jeg hørte meg gjennom denne CDen med vesla på fanget, bl.a. falt jeg for dette verset i sangen Velkommen:

Vi skal nok bli kjent med deg
nå holder pappa deg trygt inntil seg
så søt så søt
så bløt så bløt
og den aller fineste i verden
velkommen vår lille stjernevenn!

Dette verset fra En liten trafikant er også helt nydelig:

En ny verdenspassasjer
tar en blund
det er så godt å sove
når mamma nynner
Det var min lille anbefaling for dagen. :) Jeg er kjempeglad i å synge for Eline så det er alltid gøy med noen helt nye sanger. Den sangen det går mest i her hjemme for tiden er forøvrig Bakvendtland. Jeg får mange søte smil når jeg synger den for henne *smelt*

1 kommentar:

Merete sa...

Jeg har stått med den cd'n i hånda mange ganger, for vi har den på jobb nemlig. Men jeg har aldri kommet så langt at jeg har lånt den med hjem. Kanskje jeg skal gjøre det nå da:)

Her går det mest i "Tre små fisk", "Kaptein Sabeltann","Bombadilla life" og "På låven sitter nissen"...

Håper alt står bra til med dere:)
Jeg kommer gjerne på besøk snart - må bare finne et tidspunkt. Fatter ikke hvor tida blir av...

Kos dere masse:) Jeg vet dere gjør det:)