søndag 13. mars 2011

Tenketid


Nå er mannen og lillemor ute på trilletur og jeg sitter i sofaen, hører på P1 og drømmer meg bort. Og dette er det jeg tenker på:
  • Navnefesten vi snart skal ha for lillemor. Så masse å planlegge, og så gøy det er! Flere hobbyprosjekter skal være i boks til den store dagen, litt shopping må til, jeg må smake meg fram til hva slags muffinser jeg skal bake og vi må finne ut av hvem som skal ta bilder av den lille familien vår på dagen. Jeg lurer litt på å be et av de fine barna vi kjenner om å ta bilder. Enten vil jeg at de skal være superfine og "perfekte" og da må vi finne en voksen som er flink til å ta bilder som kan gjøre det, eller så vil jeg at de skal være rare og sjarmerende og da hadde det vært perfekt å få noen små til å ta dem. Hmmm....
  • Hester! Jeg var ei skikkelig hestejente da jeg var lita, og jeg tror aldri jeg egentlig vokste helt fra det. Så nå er det bare å vente og se om lillemor får den samme interessen når hun blir litt eldre. Kunstnermannen er ikke særskilt glad i hester så jeg tror vi krysser fingrene for hver vår ting når det kommer til dette. ;)
  • Gulvvask. Ikke moro, men det lukter så deilig når det er gjort. Jeg har lyst på den lukta i huset i dag så det er bare å hive seg over bøtta snart.
  • Piknik på stranda. I går skulle vi ut og handle litt til navnefesten, men shoppinga ble fullstendig mislykket etter at bilen streiket og NAF brukte en halv evighet på å komme og redde oss (heldigvis strandet vi ved siden av en koselig kafé). MEN - vi rakk å handle en finfin piknikboks fra Rice, og nå bare gleeeeder jeg meg til å ta den i bruk utover våren og sommeren. Den skal definitivt fylles med Mariekjeks, fruktbiter og andre deiligheter og få bli med på stranda i sommer. Mariekjeks er forøvrig strandkjeks for meg - det og Gjende-kjeks hadde vi ofte med oss på stranda når jeg var liten. Jeg husker at jeg, broren min, mamma og gjerne en nabofamilie eller to var lange dager på stranda i barndommen. Kjempekoselig og noe jeg har veldig lyst til at lillemor skal ha å huske når hun også blir stor!
Nå kom lillemor og pappaen hennes inn døra så nå er det slutt på tenkingen. Nå skal vi leke!

1 kommentar:

Lykkelinn sa...

Åh, Mariekjeks! DET er noe som virkelig hører strandlivet til, helt enig!

... her er vi spente på hvordan sommeren blir, for våre små er ventet tidlig i juni (og da blir det vel mai, siden de er to), og så skal vi ha fri begge to hele sommeren. Vi håper på muligheter for sol og strand og fine dager, kanskje jeg skal hente ned den fine piknikkurven som står hos foreldrene mine?

Koselig å lese tankene dine, og morsomt å se at du "hopper" like mye som jeg gjør når jeg tenker! ;)