mandag 28. mars 2011

Om å føle seg voksen

Bilde lånt herfra. Designer: Maud Gjeruldsen Bugge for Hadeland Glassverk

Forrige helg var jeg og mamma på en liten shoppingrunde, og da datt vi innom Glassmagasinet som tilfeldigvis akkurat den dagen hadde 70% avslag på diverse herligheter. Deriblandt denne fine, fargerike og sommerlige serien fra Hadeland Glassverk. Som jeg tilfeldigvis har gått og siklet på helt siden jeg for et par år siden ga karaffelen i serien i gave til en god venninne. Uheldigvis hadde de ikke karaffelen i butikken, men 8 glass ble ihvertfall med hjem. Og jammen snek det seg ikke med et sett med bestikk til 12 også. :O Bare for å berolige min egen samvittighet så var det ting vi har snakket en god stund på at vi trenger. Det er SÅ deilig og bli kvitt de siste restene fra "hybellivet" som vi la bak oss for snart 5 år siden. Det er ganske mye mer ålreit å kunne sette fram like glass og gi alle likt bestikk når man får besøk. ;) Med mindre man har planlagt at det skal mismatche da - meeeen det var vel ikke akkurat sånn med vårt gamle dekketøy. Så det.


Og så har jeg fått en award/utfordring fra Bente med den herlig kreative bloggen Bentes lekestue. Tusen takk - det var stas!

Den går ut på å svare på 10 spørsmål. Så da har jeg gjort det. :) Og så sender jeg den videre slik: Har du lyst til å svare på spørsmålene også? Værsågod - you're it!

1. Hvorfor begynte du å blogge?

Jeg husker egentlig ikke helt når jeg begynte å blogge, men det var ihvertfall i studietiden (så rundt 2005 kanskje). Ikke husker jeg adressen til den første bloggen min heller. Men jeg begynte ihvertfall fordi jeg var nysgjerrig på blogging og fordi jeg var glad i å skrive.

2. Hvilke blogger følger du?
Jeg følger en del veldig forskjellige blogger - noen hobbyblogger, et par interiørblogger, noen gamle studievenner, en del mammablogger, og en slektning hist og pist.

3. Favoritt makeup?
Si det du. Jeg er langt fra noen ekspert på sminke, men jeg er ihvertfall glad i pudderet fra BodyShop og rougen fra Everyday Minerals. De to produktene, samt en øyenbrynspenn er de få tingene jeg MÅ ta på før jeg føler at jeg ser noenlunde oppegående ut.

4. Favoritt klesmerke?
Noa Noa! Ingen over - ingen ved siden.

5. Ditt "MÅ" ha makeup-produkt? Rouge. Morsom historie (synes jeg selv): jeg har ALLTID måttet ta blodprøve for å sjekke om jeg er blodfattig når jeg har vært innom legen. Kommentaren har vært: "Jeg synes du er litt blek - vi sjekker blodprosenten når du først er her." Dette fortsatte helt til jeg begynte med rouge. Da fikk jeg faktisk "ros" av legen, og beskjed om at jeg så uforskammet frisk ut. HAHA - lettlurte lege. Til informasjon var jeg aldri blodfattig. :)

6. Favorittfarge?
Gul! LETT spørsmål!

7. Favorittparfyme?
Jeg bruker ikke parfyme. Men kunstnermannen bruker god parfyme - Aqua di Gio.

8. Favorittfilm? Hmmm... Kanskje Juno. Og så synes jeg rett og slett at Fjolls til fjells er en fryktelig fin film.

9. Hvilket land vil du besøke og hvorfor?
USA. Spesielt delstaten New York.

10. 5 ting du må ha i vesken?
Mobiltelefon, lommebok, håndkrem, reisesysett, vannflaske.

Dett var dett for denne gang. Nå ligger barnet ute i vogna og sover, snøen laver ned, og jeg skal ut og hente ved. MEN - snøen smelter så fort den treffer bakken, det er sølete på grusveiene og jeg har slettes ikke fyrt i hele dag. Det ER vår! Hipp hipp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Og jeg er VELDIG glad i karaffelen! :)Den står framme hele tiden.
Mailin :))