torsdag 28. april 2011

Interiørblomstring

Snart er den lille babyen min 7 mnd gammel, og jo større hun blir jo mer vil hun gjøre selv. Og det får hun jo lov til. Ergo blir det mye gris på duken på spisestuebordet hvor lillemor inntar sine måltider. Sviskemos, leverpostei, grøt og fruktmos blir grundig gnidd inn i den hvite duken på daglig basis, og jeg merker at jeg ikke gidder å vaske den duken fullt så ofte som jeg gjør nå for tiden. Løsningen er jo voksduk - det er ikke vanskelig å komme på det - det er bare det at mange voksduker ikke er så veldig fine... Og jeg vil ha fin duk på bordet! Så smilet som prydet ansiktet mitt når jeg tittet innom Kremmerhuset for et par dager siden og fant den fine voksduken på bildet over var bredt, og enda bredere ble det da jeg la på duken for første gang og syntes den var ENDA finere der. Små barn store gleder eller noe i den duren. ;)

Serviset på bildene er forøvrig et bruktfunn. Er det ikke nydelig nostalgisk? Litt sånn oldemorkoselig liksom. Det er fra Stavanger flint, og finner jeg flere kopper i serien skal jeg definitivt hive meg over dem - nå har vi fem. ♥


In other news - jeg er endelig ferdig med fullmånepleddet fra Pickles, men har ikke vasket og strukket det i fasong enda. Så fort det er gjort kommer det bilde - jeg ble kjempefornøyd!

2 kommentarer:

Ann-Kristin sa...

Så koselig duk! Det er eit must med lett tørkbar duk når ein har småtroll, skulle av og til ønske at vi hadde luke i gulvet også slik at matrestane berre kan dette ned og vekk!

Lykkelinn sa...

Fin voksduk! Jeg har kjøpt en rosa en med hvite prikker fra Stoff&stil, egentlig er det vel bare metervare, men det funker finfint som duk. Kjekt å bare kunne tørke av - vaske og stryke gidder man vel ikke mye av etterhvert?

Denne ga i hvert fall skikkelig vårfølelse!