mandag 29. august 2011

Krydret eplegløgg

Fall favorite

Nå i høstsesongen er det deilig med noe varmende i koppen, og denne nydelige oppskriften på krydret eplegløgg snublet jeg over i et blad sist jeg var hos frisøren. Det er mulig det var i Kamille, men jeg husker ikke sikkert (skamme seg). Anywho --

Oppskriften er som følger:

1 liter eplemost/-juice
Noen skiver frisk ingefær
Et par kanelstenger
1 ts malt allehånde
10-15 nellikspiker
4 stjerneanis
Sukker

Kok opp eplejuicen/-mosten med alle krydrene. Ikke ha i sukker enda. La trekke i 15 min under lokk - sil deretter av gløggen om du vil det. Varm opp igjen og ha i sukker etter smak. Server gjerne med en epleskive i glasset og nyt!

God høstkveld!

2 kommentarer:

an-magritt sa...

Hei kjære du. Tusen takk for så fin kommentar inne hos meg. Det gleder og varmer!

Og du, den eplegløggen så bare såå deilig ut. Håper du får en fin dag, du fine. Klemmeklem.

an-magritt sa...

Jeg må bare si, at SnelleLibelle over her, det er meg altså. Det var bare jeg som var logget inn med det gamle bloggnavnet mitt. Men jeg mener hvert ord, og de kommer fra hjertet. ;)

Klem