fredag 4. februar 2011

Favorittbuksa

Den gule sparkebuksa jeg har vist tidligere begynner å bli litt kort, så da var det bare å sette i gang med enda en. Denne har jeg strikket i str. 6 mnd, og jeg har lagt til litt ekstra lengde i ryggen sånn at den skal holde enda litt lenger. Pickles Baby Merino er mitt absolutte favorittgarn for tiden. Det har nydelige farger, er suuuupermykt (kjennes faktisk nesten ut som bomull mot huden) og jeg synes det holder godt vask etter vask. Det eneste negative med det er at det deler seg en god del, så det kan være litt pes å strikke med når man ikke nødvendigvis har øynene festet på strikketøyet til enhver tid (les: tv-strikking).

Oppskrift: #1940 Sparkebukse med fot fra boka Strikk til Nøstebarn.
Garn: Pickles Baby Merino (farge: bringebær)
Pinner: 2,5

7 kommentarer:

Lykkelinn sa...

Nåååh, så søt! Skjønner at sånne sparkebukser må høyt opp på min liste også, og denne fargen var jo bare helt nydelig!

God helg til deg og dine, håper du får masse tid til å kose med snuppa og nyte strikketøyet ditt!

Siren sa...

Fanastisk! Fargen er nydelig og gjør hele buksa spør du meg:) Tror dette garnet må prøves:)

Kristin Kreativius sa...

Den så kjempegod ut! Og jeg blir jo så imponert når jeg hører ordet TVsrtikking! ...En gang skal jeg også bli så flink! (til nå er det ingen som får kontakt meg meg når jeg sitter med håndarbeide! Da er min fulle og hele konsentrasjon rettet mot pinner, garn, og telling...)

fin dag, og god helg til deg og dine!

Helene sa...

Ahhh, du er jo så flink til å strikke da :)

Hva ligger buksa på egentlig? En duk? Kul i hvert fall :)

Tea Kristin sa...

Takk og god helg alle sammen! :)

Helene: Buksa ligger på et gammelt dynetrekk jeg kjøpte på loppis for en stund siden. ;)

Vibeke sa...

Så flott bukse! Likte godt den gule lenger ned her. Og for et herlig og blid jente du har .:)

Sheneligans! sa...

Så herlig bukse! :)

Tusen takk for koselig melding inne hos meg! Er selvfølgelig bare kjempekoselig at du linker! :)

Slenger meg på som følger her også, kjempekoselig blogg! :D