søndag 30. januar 2011

Nammenam

Huhei som tiden går. Nå er vidunderet øyeblikkelig 4 måneder gammel og det er på tide med smaksprøver! I går fikk hun for første gang smake noen teskjeer med tynntynn risgrøt, og det gikk ned på høykant. Det vil si - det virket som om det smakte godt, selv om mesteparten kom rennende ut igjen. Vi prøvde igjen i dag, og da skjønte hun plutselig at man må svelge grøten også. Gjennombrudd! :) Til dessert fikk hun bittelitt hjemmelaget sviskemos, og hun gapte og var kjempeivrig. *namnamnam* Flinke jenta vår!

Og så har jeg lyst til å vise dere en liten søtsak fra gangen vår. Mens lillemor fortsatt bodde i magen, sydde jeg en liten flokk med søte fugler som jeg tenkte skulle bli en uro vi kunne henge på rommet hennes. Jeg synes de ble riktig så fine, men i og med at hun ikke sover på eget rom enda (og ikke skal det på en god stund), har de bare blitt liggende. Men så kom jeg på at jeg ville ha litt pynt i gangen vår, så jeg handlet en fin kvist og hengte fuglene på den. Jeg tenker fortsatt å lage ferdig uroen når hun en gang skal begynne å bruke rommet sitt, og da kan jeg henge noe annet fint på denne kvisten - det er jo veldig deilig å bytte på hva man pynter huset med innimellom. Hadde jeg bare fått katten til å slutte å jakte på fuglene nå så skulle jeg blitt veldig fornøyd. ;) Fuglene er forøvrig sydd etter oppskrift fra en av Tilda-bøkene (husker ikke hvilken i farta).

Ha en strålende fin søndag!

2 kommentarer:

Jacta est alia sa...

Så søt den vesle jenta di er Tea! Veldig bra at hun likte grøt og svinsker. Fuglene du har laget er jo kjempefine:-D.

Merete sa...

Tenk så rart med en annen smak en morsmjølk:) Godt når de begynner å spise litt andre ting også:)

De fuglene var jo bare kjempesøte, Tea:)

Ha ei fin uke:)