søndag 29. mai 2011

Kameragalskap



Kunstnermannen er den (veldig) stolte eier av en liten samling Leica-kameraer. Han sverger til analoge kameraer, og utallige gamle Leicaer og andre kameraer har derfor vært innenfor husets fire vegger de siste årene. Og visst blir det fine bilder - det er bare det at jeg er for lat (eller noe i den duren) til å operere med et kamera hvor jeg må fremkalle film, hvor det ikke er autofokus, osv osv... Ergo har ikke jeg ønsket meg en Leica. Før nå. For har du SETT hvor fin denne er??? Fotografen som eier dette vakre eksemplaret av arten har, såvidt jeg har klart å finne ut, bestilt nytt lær til den på cameraleather.com, så nå har jeg også sendt en liten mail dit for å forhøre meg om muligheten for å få tak i gult lær til en av mannens kameraer. Jeg LOVER at hvis vi blir de stolte eierne av en GUL Leica skal jeg bli mindre lat og venne meg til å bruke analogt kamera igjen!

Og skulle det ikke være mulig å oppdrive gult lær (eller det blir så dyrt at vi ikke synes det er verdt det) kan jeg jo heller "pusse opp" et av de mindre dyre analoge kameraene vi har i hus, slik Elsie Larson har gjort. Kult!

Dette blogginnlegget har jeg brukt en halv evighet på å skrive for jeg har løpt ut og inn til lillemor som stadig vekk våkner. Jeg krysser fingrene for at det er tenner på gang, og at de bestemmer seg for å titte frem før heller enn senere!

Ingen kommentarer: