fredag 20. mai 2011

Oldemorteppe - på ordentlig

Elines oldemor heklet mye tidligere. Jeg tror både jeg og lillebror har hvert vårt sengeteppe som hun har heklet til oss, og det er kjempestas å ha! Jeg har lurt på om jeg skal farge mitt og bruke det som duk - det er absolutt fint nok til det. Tiden vil vise om jeg setter planen ut i livet, og det var forsåvidt ikke det jeg hadde tenkt å skrive om denne gangen heller. ;)

Det jeg derimot hadde tenkt å skrive om var at ovenfor nevnte oldemor har sagt hun kan hekle sengeteppe også til lillemor! Jeg ble kjempeglad og pilte til nærmeste garnbutikk for å handle garn til prosjektet. Et stripete teppe i ganske kald rosa, veldig varm gul og rustoransje skal nok bli fint på pikeværelset. Snille oldemor!

Det fine, gule fatet garnet ligger på er Egersund fra 1940-tallet en gang. Et bruktfunn fra en stappfull brukt- og antikkforretning i Vestfold et sted. Mannen som jobbet i denne butikken hadde noe å fortelle om alt han solgte - det er AKKURAT sånn jeg synes folk i den typen butikker burde være! Da jeg kjøpte fatet så jeg for meg familiemiddager med dampende mat pent dandert på det. Eller bare generøse hauger med pasta. Eller kanskje en god bunke vafler. Eller masse masse muffins. Når mulighetene virker uendelige kommer det nok helt sikkert til å bli mye brukt!

Ha en fantastisk fin fredag. Her sitter lillemor og titter på barnetv og skal legge seg om ikke alt for lenge, pappa gleder seg til pizza og å jobbe med tresnitt, og mamma skal dra fram symaskina (og spise pizza selvfølgelig)!

Ingen kommentarer: