tirsdag 13. november 2007

Glitrende lille verden!

Okei, det er glatt om morgenen. Ja, det er kaldt. Jupp, jeg må skrape bilen hver dag. Allikevel: det er jo så pent når veien glitrer foran meg! :) Jeg tåler å fryse litt for glitter! :) En bivirkning av alt glitteret er økt juleforventing, strikketrang og økt kakaoinntak! For ikke å snakke om hvor lyst jeg har på gløgg for tiden!

Gyllen gløgg

1 fl rødvin
8 stk nellik
1 stk appelsin
2 stk kanelstang
2 dl rom (gjerne brun)
3 dl vann
3 ss honning
3 ss brunt sukker
100 g rosiner
100 g korint / gylne rosiner
100 g skåldede hakkede mandler

Stikk nellikene i appelsinen. La appelsin, kanelstenger og korinter stå i vannet i et par timer før det kokes opp. Hell i rødvin og rom og varm opp. Smak til med honning og sukker, og server med rosiner og hakkede mandler. Meget dekorativt i stor glassbolle, med appelsin og det hele – men husk å varme bollen på forhånd så den ikke sprekker! NAM NAM!

På julegavefronten er nå halvparten av en til strikket gave ferdig, og den blir i grunnen veldig fin. :) Ikke umulig at jeg strikker sånne til meg selv også. :) I går kom jeg også et skritt nærmere å bli ferdig med julekortene for i år. Nå er stempeltrykkene omhyggelig fargelagt, og til helgen bærer det til Gjøvik på juleverksted. :) Gleder meg!

6 kommentarer:

Lilla sa...

Heia søta! Så artig at du også har blogg, visste ikkje det. Æ legg dæ til som venn på min om det e greit? Så koselig å lese om julestrikking og gløgg. :)

AM sa...

Hei! Takk for kommentar, visste ikke at du hadde blogg! Utrolig koselig å lese om alle prosjektene dine, og ikke minst om jul og bøker og... legger deg til på linkelista mi :) Klem!

Tea Kristin sa...

Hei hei Jenter! :) Jeg legger til dere i min liste nå også! Moro å lese hva dere holder på med for tiden! :) Begynner å bli lenge siden sist!

Scrappelise sa...

Den er virkelig trivelig denne blogen! Spennende å lese her etterhvert! Du har jo så flotte fotos også. gleder meg til hver gang det skjer noe her nå!

Tea Kristin sa...

Takk Scrappelise! :) Det blir veldig lite bilder av det jeg scrapper da, men jeg skal se om jeg ikke kan bli litt flinkere til å ta meg tid til å scanne det etterhvert... :)

Anonym sa...

Koselig blogg du har. Takk for Gløgg-oppskrift, den må testes.