onsdag 21. november 2007

Hektiske dager!

Denne uken har jeg vært på 2.0-konferanse i Tønsberg mandag og tirsdag (og der ble gatene pyntet til jul - se bilde), og i dag har jeg forberedt meg til eksamen i morgen. Det har vært noen hektiske dager, så det var ekstra deilig å få en telefon fra DHL om at de hadde en pakke til meg. Og det var selvfølgelig det deilige, håndfargete merinoullgarnet fra Handpaintedyarn.com som meldte sin ankomst! Det er nok en viss sannsynlighet for at genseren jeg skal strikke meg blir påbegynt allerede i kveld... :) Og var ikke den eneste garnoppdateringen fra meg: oppskriften på kjolen fra Du store alpakka har kommet inn på Garn og vevstua i Hamar, så på fredag går turen til denne koselige butikken for å handle oppskrift og garn, så nå må jeg bare bestemme meg for en farge...

Enda flere varmende julegaver er ferdige, og venter bare på å bli pakket inn i nydelig papir og bli lagt under et vakkert juletre, i en varm stue. :) Det er ikke lenge igjen til julaften nå, og enda kortere tid igjen til advent. Da er det tid for å dra de første røde tingene inn i huset, feste tindrende lys på trær i hagen, henge opp julestjerner i vinduene, og sette adventsstaker i vinduene. Verden blir et par hakk lysere, stua et par hakk varmere i fargene, og forventningen stiger for alle oss juleelskere! :)

På nattbordet nå: fortsatt Den tidsreisendes kvinne av Audrey Niffenegger (jeg har visst ikke lest så mye skjønnlitteratur i det siste...)

På pinnene nå: en varmende julegave til en venninne på Vestlandet (men om et par timer er det også en genser...)

I kveld anbefaler jeg en kopp rykende varm kakao, og ta gjerne oppi et par skjeer honning, bittelitt vaniljesukker, og et dryss med cappucinodryss på toppen! Litt kanel er heller ikke dumt! :)

Ingen kommentarer: