fredag 23. november 2007

Om å sitte på toget...

Jeg har som nevnt vært i Tønsberg tidligere denne uken, og for å komme meg ned dit tok jeg selvsagt tog - miljøvennlig og praktisk! Det er noe veldig behagelig og avslappende ved å sitte på tog. For det første er det stille der (du finner meg som regel i stillevognen), toget går i en jevn dur av lyder, og det er kakaoautomat i umiddelbar nærhet. Denne togturen brukte jeg til å lese til eksamen og å nyte en deilig kopp med varmende drikke. Og det ble selvfølgelig tid til en liten blund på veien også... :)


I går regnet det store deler av ettermiddagen og kvelden her på Hedmarken, men før alt glitteret rakk å bli borte fikk jeg foreviget noe av barfrosten. Gleder meg til den kommer tilbake... Kanskje alt til helgen? Det var også vernissage på Galleri Gaalaas i Furnes i går. Marius er en av sju kunstnere som stiller ut på denne førjulsutstillingen, og her var det mye forskjellig og mye fint! Ta deg en tur!


På nattbordet nå: Den tidsreisendes kvinne av Audrey Niffenegger (fin!)
På pinnene nå: en flott genser med hullmønster.

4 kommentarer:

Daria sa...

hei,takk for en hyggelig kommentar i bloggen min:)
om å sitte på toge vet jeg alt om jeg pendler 4 timer hver dag og nå er jeg bare lei av tog,hehe
jeg bruker en nikon D40 kamra,du får utrolig fine bilder med speilreflex,men om du bruker vanlig kamra kan du også få det til ved å ikke bruke blits,og zoome mye,men da igjen trenger du stativ for å ikke ha bevegelse,det funker fint med en stol også,kommer til å titte i bloggen din flere ganger,fin blogg du har

Tea Kristin sa...

Da er du nok en mer dreven togpassasjer enn meg! Håper du koser deg like mye som meg på toget da! Tusen takk for fototips! :)

Lena sa...

Toget er en flott "oppfinnelse"! I år har jeg tatt mye tog, først fra sør og så langt nord man komme med tog, deretter til Bergen for så og ta turen til Stavanger, og i forrige uke ble det Gardermoen tur retur også:-) Man ser mye flott natur på toget, vi har jo et fint land. Også er det deilig å lese, strikke elller sove på toget:-) God helg til deg!

Anne Bente sa...

åhhh, hvor passer det for dig, er der noget så dejligt som en stille stund i toget:)

jeg synes bare der ofte ikke er stille ikke her i Danmark i hvert fald,

såååå skønne billeder du dog har taget:), her har det også været frost vejr i nat,håber det kan hjælpe lidt på alt det der er på omgamg, du ved influenza og lignende, jeg har jo ligget på langs hele sidste uge, og det er ikke ovre endnu,:(

ha en rigtig fin lørdag kære ven